Rate this post

بررسی روشهای صادرات زعفران

نگاهی به روشهای صادرات زعفران . صادرات زعفران با روشهای مختلف انجام می شود. البته کشور مقصد هم خیلی مهم است. مثلاُ کشور چین یکی از کشورهایی است که صادرات به آن سخت است. مخصوصا زعفران را به عنوان دارو می شناسند و صادرات زعفران به این کشور طبق قوانین خاصی انجام می شود. از طرفی  اگر صادرات زعفران بیش  از ۵۰ گرم باشد، باید برای هر کیلوگرم  ۵۰۰ دلار عوارض داده شود پرداخت شود. اما متاسفانه صادرات زعفران همچنان همان  مشکل قبل را دارد و برخی از افراد زعفران را با چمدان و از طریق مسافران جابجا میکنند. برخی روشهای صادرات زعفران عبارت است از : قطعی، موقت، مجدد و از طریق قرار داد انجام می پذیرد و صادرات های قطعی به دو صورت تجاری و غیر تجاری قابل انجام است.

صادرات غیر تجاری زعفران

ماده ۳۲ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و نیز مفاد آئین نامه مسافران ورودی، کالای همراه مسافر خروجی از طریق بازارچه های مرزی و غیره را شامل می شود. بطور کلی هر گونه حمل کالا توسط مسافران و پیله وران تحت عنوان تجارت چمدانی شناخته می شود. صادرات غیر تجاری از طریق پست تا ارزش ۵۰ دلار و از طریق چمدانی تا ارزش ۸۰ دلار مجاز است.
روشهای صادرات زعفران
روشهای صادرات زعفران

صادرات تجاری زعفران

ارسال کالا به کشور دیگر و یا ورود یک کالا به داخل یک کشور بصورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است. بر اساس بند یک ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال ۱۳۷۳،کالاهایی تجاری تلقی می شوند که به قصد فروش از کشور خارج می گردند. خواه به همان شکل و یا اینکه پس از انجام عملیات تولیدی، تفکیک و بسته بندی به فروش رسند. در مورد زعفران ایرانی ارائه دو گواهینامه ISO 3632-1:2011 و ISO 3632-2:2010 لازم و ضروری است

اسناد لازم جهت ترخیص زعفران از گمرک:

  • کارت بازرگانی شخص صادرکننده زعفران
  • مجوز صدور
  • Packing list
  • گواهی بهداشت
  • گواهی قرنطینه دامی و نباتی
  • گواهی استاندارد
  • معرفینامه یا وکالتنامه اظهارکننده زعفران به گمرک
error: Content is protected !!